Welcome Guest ( Přihlásit se | Registrovat )



Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pull Down Resistor in BMW Ignition Coil Wiring Harness
PříspěvekNapsal: úte 03. dub 2018 15:53:26 
Vojín
Vojín

Registrován: čtv 28. pro 2017 16:23:34
Příspěvky: 10

Offline
Hello,

So in tearing apart my BMW S62 engine wiring harness yesterday, I discovered that in the ignition coil wiring, BMW uses heavily shielded wiring for the signal, separate power, and separate ground (grounded at the head stud). Interestingly, I also see that BMW grounds the power connection at the head stud after running the power through some kind of potted resistor. So the coils have three connections: signal, power and ground. Signal runs from coils to ECU, ground runs from coils to head studs, and power runs BOTH from relay to coils AND from relay to potted resistor and from potted resistor to head stud. Anyone know the purpose of grounding the power connection after running it through the potted resistor? Should I emulate this setup for my SQ6M harness?

Please help

I didn't find the right solution from the internet.

References:
http://www.apexspeedtech.com/phpbb/view ... ?f=8&t=819
Business video agency

Thanks


 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
Napsal:  


  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron